Lošany
Cultural heritage
Built
2022
Lošany, Cultural heritage, Built, 2022
Moderní historie Československa interpretovaná skrze osudy jedné selské rodiny, její usedlosti a souputníků.
V roce 2017 získala paní Zdeňka Mašínová po téměř třiceti letech od pádu komunistického režimu rodný statek svého otce Josefa Mašína v Lošanech. Ve stejném roce vznikl spolek s cílem vytvořit zde veřejně přístupný Památník tří odbojů a jeho prostřednictvím uchovat památku a odkaz generálmajora Josefa Mašína a jeho rodiny, která ve 20. století přinesla velké osobní oběti v boji za vlast, svobodu a demokracii.
Památník tří odbojů reflektuje mimořádnou situaci, kdy lze číst moderní historii Československé a České republiky skrze osudy jedné selské rodiny a jejích souputníků. Památník chápeme jako místo uchování paměti připomínající nejenom podmínky vzniku a života tří odbojů, ale i jejich souvislosti a integritu.
Původní rodný dům Josefa Mašína ztratil mnohými přestavbami svůj charakter. Stopu autenticity tak nese především zdivo a klenuté místnosti v přízemí, které je zachované a ukryté pod skořápku stříkaného betonu. Ten plní ochrannou a stabilizační funkci. Ostatní měkké části objektu jako nepůvodní okna a dveře, krov a trámový strop byly odstraněny.
S odkazem na umělkyni Rachel Whiteread lze říci, že se jedná o mumifikaci základní struktury, do jejíchž útrob lze vstupovat a procházet skrze ně.
Ve vstupní místnosti je ve dvou protilehlých nikách instalován text dopisu Josefa Mašína, kterým se loučí se svou ženou a dětmi. Zachycení okamžiku plného lásky, bolu i odhodlání, s vědomím přicházející smrti, zpřítomňuje muže, který prožil dva odboje a jeho odkaz zrodil další. Ve druhé místnosti je v klenbě umístěna trojice světlovodů symbolizující tři odboje.
Poslední prostor bez střechy je místem pro nadechnutí. Místem, kde roste moruše jako symbol rodu Mašínů, symbol svobody a naděje postupně přerůstající horizont památníku.
Rozlehlý hospodářský dvůr původního statku zůstává prázdný, připravený přijmout větší skupiny návštěvníků či sloužit jako zázemí při slavnostních a společenských akcích s prezentací historie odbojové činnosti.
Hospodářská budova, upravená naposledy v roce 1904 jako konírna a později využívaná jako traktorová stanice místního kolchozu, je v části bývalé vozové kůlny využita pro expozici věnovanou historii statku, historii rodu Mašínů a tří československých odbojů.
Pod původním trámovým stropem je na začištěných stěnách instalovaný kontrastní expoziční fundus. Autentický prostor sýpky v patře je zpřístupněn pouze ve výjimečných případech a stejně jako konírna a seník v další části objektu bude předmětem poslední etapy rekonstrukce.
Autoři:
Tomáš Hradečný
Klára Hradečná
Julie Kopecká
Benedikt Markel
Bronislava Volentičová
Silvia Snopková
Vladěna Bockschneiderová
Jakub Kochman
Spolupráce:
Michael Baroch, Dominika Kovandová, Branislav Kožej, Magdalena Piterková, Patrik Ölvecký
Školní zadání FA ČVUT: 2017 (zimní semestr)
Projekt: 2019–2021
Realizace: 2022
Investor: Mašínův statek — památník tří odbojů, z.s.
Místo: Lošany čp. 1
Koncepce expozice: PhDr. Petr Blažek, Ph.D.
Stavební práce: PROSTAV s.r.o.
Stříkané betony: Podzemní stavby Brno, s. r. o.
Truhlářské prvky: Jiří Sušický
Výroba expozice: SIGNUM 1995, s. r. o.
Multimediální řešení: st.dio
Osvětlení: Etna iGuzzini
Zahradnické práce: Ing. Jakub Kratochvíl
+ 30 more
Praha
Cultural heritage +1
Projekt
2022
Praha, Cultural heritage, Public Building, Projekt, 2022
Dům pážat se stane novým útočištěm pro instituci, která interpretuje klíčové události 20. století na území Československa.
Praha našla nové útočiště pro instituci, která se již 3 roky věnuje informování o klíčových událostech 20. století na území Československa
Novým sídlem muzea se stálou expozicí se stane Dům pážat v Kanovnické ulici na pražských Hradčanech.
Poslední stavební zásahy do historické budovy před 50 lety byly stejně tak necitlivé jako doba sama. Důkladná a šetrná rekonstrukce této stavby napraví řadu chyb a vytvoří důstojný a funkční expoziční prostor pro 21. století. Dojde tak k vytvoření místa, které napomůže k zachovávání historické paměti, připomínání odpůrců obětí obou totalitních režimů a přispěje k pochopení modelů autoritativního vládnutí.
Jak bude toto nové muzeum a expozice vypadat?
Autoři:
Tomáš Hradečný
Klára Hradečná
Julie Kopecká
Benedikt Markel
Vladěna Bockschneiderová
Jakub Kochman
Projekt: 2021–2022
Investor: Hlavní město Praha — památník tří odbojů, z.s.
Místo: Praha 1 — Hradčany, Kanovnická 69/3
Koncepce expozice: Muzeum paměti XX. století, v zastoupení PhDr. Petr Blažek, Ph.D.
Stavební část a koordinace: TETRAKTYS, s.r.o.
Konstrukční část: Ing. Ing Michal Drahorád, Ph. D., Ing Milan Petřík
Požární bezpečnost: Ing. Marta Bláhová
Část ÚT: Jiří Vik tepelná technika
Část ZTI: Ing. Karel Kozel
Část elektro: Ing. Miroslav Bouček
Část VZT: MIKROKLIMA, s.r.o.
+ 6 more
Luže
Cultural heritage +2
Projekt
2020
Luže, Cultural heritage, Landscape, Public space, Projekt, 2020
Zadáním architektonicko-krajinářské soutěže bylo řešení návrší poutního kostela na Chlumku ve městě Luže, nedaleko Chrudimi. Rozlehlé zelené plochy ve složité konfiguraci terénu vrcholící poutním kostelem, tvoří významné a téměř jediné plochy veřejného prostranství v Luži.
Už při příjezdu do Luže je jasné, že poutní návrší není jen lokálním centrem města, ale že se jedná o důležitý bod v krajině v širším kontextu. Křížení cest právě v místě návrší je pro nás znakem potvrzujícím význam místa, jak pro široké okolí, tak pro město samotné.
Zaujal nás vlastní příběh vzniku kostela, kdy Marie Maxmiliána ze Žďáru, pobývající na hradě Košumberk, vystavěla poutní kostel kvůli uchování a zpřístupnění obrazu Panny Marie Pasovské, který prý má zázračné schopnosti. Využila terénní konfigurace a umístila tak obraz na oči všem. Téma obrazu lze vnímat ze dvou pohledů - jednak jako umělecké dílo v rámu, primárně vnímané zrakem, a současně jako vyjádření dané doby, myšlení a souvislostí, tedy to, co je v podstatě “za obrazem.” Tyto dva principy z obrazu přebíráme a uplatňujeme pro tvorbu a obnovu prostoru. Rámujeme území a definujeme vstupy. Význam kostela jako schránky pro Mariánský obraz zůstává nezměněn. Akcentujeme proto důležitá místa - vstupy a křižovatky cest, které nahlížíme pomocí obrazů, formovaných pomocí dalších kulis a prvků do několika plánů a rovin. Jednotícím nástrojem pro tvorbu obrazů je tradiční prvek - zeď, a to jak ve své historické, původní, rekonstruované podobě, tak v podobě soudobé moderní.
Zeď je zkratkou pro linearitu a ohraničení prostoru. Oproti baroknímu pojetí staveb směřujícímu k monumentalitě cílíme na tvorbu nových prvků přizpůsobených právě měřítku člověka. Zeď se v návrhu propisuje od kresby v dlažbě, přes schod, místo na sezení, místo na opření až po funkci oddělení prostoru. Zkrátka tak, aby její hlavní uživatel mohl být člověk.
Vnímáme jako důležité definování a orámování vstupní části do celého areálu poutního návrší a především samotné křížení všech důležitých cest, které přirozeně vzniká přímo u kostela. Stávající cesty podporujeme stromořadím a přidáváme druhou diagonální spojnici mezi historickým náměstím a hradem Košumberkem. Svažité zelené plochy pod návrším jsou těmito cestami definovány a vytváří jednotlivé avšak navzájem se propojující prostory s různými aktivitami. Návaznost nových prvků na historický význam místa je pro nás klíčová a proto umisťujeme vždy nové prvky v dialogu s historickým. Upozorňujeme tak na důležitost stávajících významných a mnohdy nedůstojně opomenutých prostorů.
Místo:
Luže, Pardubický kraj
Klient:
Město Luže
Autor:
doc. Ing. arch. Tomáš Hradečný
Ing. arch. Klára Hradečná
Filip Chládek
Ing. arch. Jakub Kochman
Ing. arch. Julie Kopecká
Ing. arch. Benedikt Markel
Bc. Eliška Martínková
Ing. arch. Martina Požárová
Řešená plocha:
31 000 m²
Soutěž:
srpen 2020
Ocenění:
1. místo
+ 6 more
Krkonoše
Cultural heritage
Built
2020
Krkonoše, Cultural heritage, Built, 2020
Zadání: Vytvoření podmínek bezpečného úniku návštěvníků z nově rozšířené prohlídkové trasy podzemní části tvrze, nalezení vhodného přístupu k doplnění technické a vojenské památky, zmrazené v rozestavěném stadiu okamžikem mobilizace československé armády v roce 1938.
Architektura: Adice k cenné technické a nemovité kulturní památce na prahu Krkonošského národního parku. Nástavba s vykonzolovaným východem umožňuje vystoupit z podzemí na terén v překvapivém místě, které mělo být ukryté hluboko v útrobách nerealizovaného pěchotního srubu T‑St‑S 72 Chlum. Citlivé osazení minimalizuje fyzický zásah do autentické základové desky samotného srubu. Tvar schodiště pokračuje v logice opakujících se ramen původní, 40 metrů hluboké šachty. Nová část je ztvárněna kontrastními materiály které podtrhují rozhraní mezi původním a přidaným.
Konstrukce a technologie: Betonová část schodišťové šachty sanována a dokončena v původním duchu, nástavba s montovanou ocelovou konstrukcí opláštěná z vnějšku plechem z povětrnostně odolné oceli, z vnitřku lisovanými deskami z dřevité vlny.
Generální projektant:
HXH architekti, s.r.o.
Autor:
Ing. arch Tomáš Hradečný
Ing. arch. Benedikt Markel
Spolupráce:
Ing. arch. Vilém Kocáb
Investor:
Stachelberg, z.s.
Realizace:
GEMEC – UNION a.s.
Financováno z projektu "Tajemství vojenského podzemí", Euroregion Glacensis
(Číslo projektu CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001253)
+ 6 more
Praha
Cultural heritage +1
Built
2015
Praha, Cultural heritage, Public space, Built, 2015
Sjednocení plochy sevřené kaplí Sv. Kosmy a Damiána, kostelem Panny Marie a křídlem dermatologického ústavu je provedeno jako moderní geometrizovaná struktura sestavená z tradičních materiálů. S celou plochou pracujeme jako s koláčem, jehož jednotlivé díly zvednuté z podložky odhalují v místech řezů základní hmotu – ocelový plech. Pro diagonální rastrování, inspirované původní výdlažbou vstupního nádvoří před ambitem při Vyšehradské ulici, používáme hlineckou žulu a ocelové pásy.
Zvláštní pozornost byla od počátku věnována materiálovému řešení. Výplň čtverců o straně délky vídeňského sáhu byla v našich představách od počátku tvořena oblázky. V tom jsme se shodli při konzultacích s Janem Holečkem z Národního památkového ústavu i Karlem Švejdou – správcem areálu kláštera. Plečnikova valounová dlažba z Palácového dvorku na Hradě, podobně jako výplňová dlažba v zahradě Na valech, nebo valounový „koberec“ pod kašnou na Jiřském náměstí od HŠH, byly shodně tvořeny ručním kladením valounů do betonového lože. Tuto pracnost jsme si s ohledem na omezený rozpočet nemohli dovolit, a proto přicházel v úvahu tryskaný beton.
Technologie tryskaného betonu je celkem běžně užívaná pro výrobu tzv. vymývané dlažby, ovšem v našich podmínkách je spíše spojována s nejpokleslejší formou architektury v podobě okrašlovací parkové nebo spíše chatařsko-kutilské produkce. Firmy, disponující výrobní technologii, nebyly schopny použít kamenivo jiné, než nejjemnější frakce kačírku, takže nezbylo než přesvědčit zpřátelenou firmu Daniela Jakeše, aby si potřebné vybavení opatřila a na několika vzorcích vyzkoušela použití říčního kameniva hrubší frakce. Ve dvou realizačních etapách rozdělených poslední zimou se experiment podařilo dotáhnout do konce.
Celé prostranství bylo očištěno od uměle vytvořených dopravních bariér rozdělujících jej na chodníky a vozovku, a to včetně lamp veřejného osvětlení. Užitím „jezdeckých“ schodů byl eliminován prostor, kde parkovali neukáznění řidiči, a tak nutným zlem regulujícím vjezd automobilů do areálu zůstaly jen výsuvné pilíře s komunikačním systémem, které nahradily původní závoru. Koncepci osvětlení stanovil po několika večerních a nočních prohlídkách Miloslav Naděje takto: „Nejlepšího výsledku dosáhneme, když tam nebude nic!“
Místo:
Praha 2 – Nové Město
Klient:
Benediktinské opatství Panny Marie a Sv. Jeronýma v Emauzích
Autor:
Ing. arch. Tomáš Hradečný
Spolupráce:
Ing. arch. Benedikt Markel
Ing. arch. Klára Hradečná
Ing. arch. Andrea Jašková
Mag. arch. Cornelia Klien
Koncepce osvětlení:
Etna iGuzzini (Ing. Miloslav Naděje)
Památkový dohled:
NPÚ Praha (Mgr. Jan Holeček)
Dodavatel:
Aedes, s. r. o. (Ing. Daniel Jakeš)
Zastavěná plocha:
590 m²
Projekt:
2010–2014
Realizace:
2014–2015
+ 11 more
Žacléř
Public space +2
Built
2020
Žacléř, Public space, Cultural heritage, Refurbishment, Built, 2020
Rýchorské náměstí je nejvýznamnějším veřejným prostorem v Žacléři. Jeho dnešní podoba odpovídá období první republiky, kdy byly realizovány kamenné opěrné zdi podél silnice, jejichž hlavním účinkem měl být efekt jakéhosi corsa před západní frontou domů. Spolu s uplatněním zeleně všeho druhu se u nás opožděně naplňovaly snahy provinčních center přiblížit se obrazu vídeňské Ringstraße. Na první pohled nevinná romantizující praxe, podpořená v éře socialismu vysazováním živých plotů a stromů s mohutnými korunami, přinesla v konečném důsledku efekt potlačení náměstí jako prostoru ve prospěch liniového uspořádání podél frekventované silnice. Dojem náměstí se vytratil, opěrné zdi dnes více než dříve odrážejí zvuk projíždějících automobilů a násobí hlukové zatížení fronty domů při spodním okraji náměstí. Osvětlení podporuje nadřazenost silnice.
Cílem našeho návrhu je podpořit původní kompoziční principy a obnovit prostorovou jednotu náměstí. Mírně skloněné dlážděné plató ve tvaru elipsy propojuje dominanty Mariánského sloupu, kašny a pomníku Josefa II., stojící na jeho podélné ose. Je zároveň chodníkem i pobytovou plochou. Hlavní silnice II. třídy je vůči elipse v tečné poloze. V tečném bodě je autobusová zastávka. Odstranění nízké zeleně umožní přehlédnout celý prostor náměstí od domu k domu. Stávající stromy budou nahrazeny novými, jejichž vzrůst bude odpovídat měřítku budov a požadavkům odstupových vzdáleností. Dalším zásadním momentem návrhu je scelení dlážděného povrchu spodní a vrchní komunikace na náměstí prostřednictvím pásů vějířové dlažby, která přeruší asfaltovou plochu vozovky. Řidiči projíždějících vozidel tak dostanou jasný signál, že se ocitli v prostoru jiného charakteru, než je tranzitní komunikace. Odstranění opěrných zdí, nahrazení objemově přerostlé lipové aleje a přemístění linie veřejného osvětlení potvrdí správnost řešení ve prospěch sjednocení náměstí jako nejdůležitějšího prostoru města, přičemž efekt nelineárně uspořádaného osvětlení a eliminace tvrdých odrazivých ploch z hlediska hluku zásadně přispějí ke zkvalitnění životního prostředí jak pro návštěvníky, tak zejména pro obyvatele bytových domů na náměstí.
Užitím nepravidelné kamenné odsekové dlažby s plovoucími většími kameny chceme posílit tradiční materiálové pojetí prostoru a současně zlepšit protiskluzově parametry povrchu chodníků oproti těm, které jsou dnes provedeny z betonové dlažby čtvercového formátu.
Návrh osvětlení vychází z koncepce rekonstrukce náměstí, jako centrálního prostoru města, jehož základními atributy jsou univerzálnost využití, přehlednost, dobrá orientace účastníků dopravy a současně zdůraznění dominant jako základních stavebních prvků komponovaného prostoru. Osvětlovací soustava reaguje rozmístěním jednotlivých těles na půdorys náměstí a vytváří rovnoměrnou hladinu osvětlenosti po celém jeho obvodu. Ve svém středu ponechává decentně nasvícené architektonické dominanty Mariánského sloupu a pomníku Josefa II.
Autor:
Tomáš Hradečný
Benedikt Markel
Spolupráce:
Klára Hradečná
Vilém Kocáb
Jakub Kochman
Martina Požárová
Dominik Saitl
Krajinářské řešení:
Lucie Vogelová, Jan Sulzer (Terra Florida)
Projekt osvětlení:
Ing. Petr Žák (ateliér světelné techniky)
Projekt: 2016—2018
Realizace: 2019—2020
Investor:
Město Žacléř
Realizace:
GEMEC – UNION a.s.
Restaurátorské a kamenické práce:
Petr Beneš
+ 15 more
Krkonoše
Refurbishment +1
Built
2016
Krkonoše, Refurbishment, Pohostinství, Built, 2016
The restored historic Vrbatova bouda Chalet and the concrete extension thereto is situated in the Krkonoše Mountains National park at 1400 metres above sea level.
GENERAL DESCRIPTION
The Vrbatova bouda Chalet was built in the early 1960s. The original proposal by architect Vladimír Šír envisaged the usage as a Mountain Rescue base, a snack bar and lodging, but this concept was eventually replaced by the national enterprise Interhotels Krkonoše. In the extraordinary rough climate of the Krkonoše Mountains it preserved its tough, natural and unobtrusive form without any substantial maintenance.
According to the assignment of the new owner, the reconstruction was supposed to deal with the necessary redevelopment, as well as with extending the restaurant premises onto the former terrace, and to build a new snack bar, visitor centre of the Krkonoše National Park and public restrooms in place of the former kiosk and bus stop. Several years of searching for an optimal solution were concluded by an agreement with the Krkonoše National Park administration on the appearance of the Vrbatova bouda Chalet as the only building at the Zlaté návrší hillock, which is to contain all of the above mentioned functions.
CONCEPT – CONTEXT AND STRATEGY
The concept of the proposal was to preserve the original building and clear it from recent additions of poor quality. New layers and volumes were gradually added to this building, dominated by three base materials – larch wood, stainless steel and in situ cast concrete with board marking. The massive larch wood is used in the restaurant interior, the snack-bar area, the outer cladding of the attics, and the terrace. The stainless steel covers the kitchen and the whole restroom area, except for the ceiling and the floor. The most expressive motive is represented by the annex building made of sandwich concrete walls made visible on both sides – the interior and the exterior. Moreover, the contrasting form of the annex does not intrude upon the original building; it rather creates a functional symbiosis of the old and the new.
CONSTRUCTION – MATERIAL AND STRUCTURE
Traditional craft methods were used during the reconstruction. The refurbishment of the interior and the exterior of the building lasted three years due to the short construction season and the need to maintain the partial operation of the kitchen. Waterproof concrete with wood marks contributed to the raw look of the interior and the exterior, in order to resemble the character of the border fortification bunkers, which survived more than 80 years without any maintenance. The final construction costs, including the interior work and the landscaping modifications, amounted to 0.8 mio Euros.
Authors:
Ing. arch. Tomáš Hradečný
Ing. arch. Martin Prokš
Collaborators:
Ing. arch. Benedikt Markel
Ing. arch. Lukáš Zimandl
Ing. arch. Klára Hradečná
Buildign egineering:<>br
Ing. Jan Kolář
Ing. Jan Škopek – OMEGA projekt s. r. o.
Location: Vítkovice v Krkonoších č. p. 1
Project period: 2007–2013
Building period: 2009–2015
Client: Vrbatova bouda, s. r. o.
Contractor: Průmstav Náchod, s. r. o. (refurbishment)
Staseli, s. r. o. (annex)
Martin Horák (carpenter)
+ 12 more
Other projects:
400 ASA: fotografie (expozice)
Praha
Exhibition
Built
2019
Praha, Exhibition, Built, 2019
Expozice porcelánu – Městské muzeum v Žacléři
Žacléř
Exhibition +1
Built
2018
Žacléř, Exhibition, Refurbishment, Built, 2018
Humanizace lokality U Mrázovky – U Blaženky
Praha
Public space +2
Study
2021
Praha, Public space, Landscape, Doprava, Study, 2021
Infocentrum Zlaté návrší
Krkonoše
Pohostinství +1
Projekt
2020
Krkonoše, Pohostinství, Public Building, Projekt, 2020
Kulturní sál v Žacléři
Žacléř
Public Building +2
Projekt
2013
Žacléř, Public Building, Cultural heritage, Refurbishment, Projekt, 2013
Montážní hala Wikov
Hronov
Public space +1
Study
2021
Hronov, Public space, Industry, Study, 2021
Nádvoří, minipivovar a restaurace Emauzy
Praha
Pohostinství +2
Study
2022
Praha, Pohostinství, Cultural heritage, Refurbishment, Study, 2022
Náměstí Františka Strašila
Kbely +1
Public space +1
Projekt +1
2022
Kbely, Praha, Public space, Landscape, Projekt, Study, 2022
Návrh řešení železniční stanice Nymburk hl. n.
Nymburk
Doprava +3
Competition
2023
Nymburk, Doprava, Public Building, Public space, Landscape, Competition, 2023
Nová radnice pro Prahu 7
Praha
Public Building
Competition
2017
Praha, Public Building, Competition, 2017
Nová radnice pro Prahu 7
Praha
Administration +1
Competition
2016
Praha, Administration, Refurbishment, Competition, 2016
Nový vstup do Emauzského opatství
Praha
Public Building +3
Built
2020
Praha, Public Building, Public space, Refurbishment, Cultural heritage, Built, 2020
Objemová studie areálu Home od AV
Praha +1
Urbanism
Study
2020
Praha, Voděrádky, Urbanism, Study, 2020
Obnova domu v Košířích
Praha
Family House
Built
2009
Praha, Family House, Built, 2009
Obnova televizního vysílače a hotelu Ještěd
Liberec
Cultural heritage +1
Competition
2017
Liberec, Cultural heritage, Public Building, Competition, 2017
Parkovací dům
Znojmo
Public Building +1
Study
2021
Znojmo, Public Building, Doprava, Study, 2021
Parkovací dům Emauzy
Praha
Doprava
Projekt
2021
Praha, Doprava, Projekt, 2021
Prostranství u nádraží
Žacléř
Landscape +1
Built
2022
Žacléř, Landscape, Public space, Built, 2022
Rekonstrukce administrativní budovy Köster
Žacléř
Industry +1
Study
2021
Žacléř, Industry, Administration, Study, 2021
Rekonstrukce areálu Emauzy
Praha
Administration +1
Study
2021
Praha, Administration, Public Building, Study, 2021
Šatny Wikov
Hronov
Industry
Built
2015
Hronov, Industry, Built, 2015
Sportovní hala Wikov
Hronov
Sport +1
2021
Hronov, Sport, Administration, 2021
Stavební úpravy rodinného domu na Smíchově
Praha
Family House
Built
2014
Praha, Family House, Built, 2014
Studie náměstí Svobody
Znojmo
Public space
Study
2021
Znojmo, Public space, Study, 2021
Územní studie Byšičky
Byšičky
Urbanism
Projekt
2021
Byšičky, Urbanism, Projekt, 2021
Vstupní prostory Emauzského opatství
Praha
Cultural heritage +1
Built
2020
Praha, Cultural heritage, Refurbishment, Built, 2020
Vyhlídka na místě bývalé Obří boudy
Krkonoše
Public space +1
Study
2017
Krkonoše, Public space, Landscape, Study, 2017
Wikov office building – refurbishment and annex
Hronov
Refurbishment +1
Built
2016
Hronov, Refurbishment, Administration, Built, 2016
Zahradní pavilony Emauzy
Praha
Pohostinství +2
Built
2023
Praha, Pohostinství, Public space, Cultural heritage, Built, 2023