Lošany
Kulturní památka
Realizace
2022
Lošany, Kulturní památka, Realizace, 2022
Moderní historie Československa interpretovaná skrze osudy jedné selské rodiny, její usedlosti a souputníků.
V roce 2017 získala paní Zdeňka Mašínová po téměř třiceti letech od pádu komunistického režimu rodný statek svého otce Josefa Mašína v Lošanech. Ve stejném roce vznikl spolek s cílem vytvořit zde veřejně přístupný Památník tří odbojů a jeho prostřednictvím uchovat památku a odkaz generálmajora Josefa Mašína a jeho rodiny, která ve 20. století přinesla velké osobní oběti v boji za vlast, svobodu a demokracii.
Památník tří odbojů reflektuje mimořádnou situaci, kdy lze číst moderní historii Československé a České republiky skrze osudy jedné selské rodiny a jejích souputníků. Památník chápeme jako místo uchování paměti připomínající nejenom podmínky vzniku a života tří odbojů, ale i jejich souvislosti a integritu.
Původní rodný dům Josefa Mašína ztratil mnohými přestavbami svůj charakter. Stopu autenticity tak nese především zdivo a klenuté místnosti v přízemí, které je zachované a ukryté pod skořápku stříkaného betonu. Ten plní ochrannou a stabilizační funkci. Ostatní měkké části objektu jako nepůvodní okna a dveře, krov a trámový strop byly odstraněny.
S odkazem na umělkyni Rachel Whiteread lze říci, že se jedná o mumifikaci základní struktury, do jejíchž útrob lze vstupovat a procházet skrze ně.
Ve vstupní místnosti je ve dvou protilehlých nikách instalován text dopisu Josefa Mašína, kterým se loučí se svou ženou a dětmi. Zachycení okamžiku plného lásky, bolu i odhodlání, s vědomím přicházející smrti, zpřítomňuje muže, který prožil dva odboje a jeho odkaz zrodil další. Ve druhé místnosti je v klenbě umístěna trojice světlovodů symbolizující tři odboje.
Poslední prostor bez střechy je místem pro nadechnutí. Místem, kde roste moruše jako symbol rodu Mašínů, symbol svobody a naděje postupně přerůstající horizont památníku.
Rozlehlý hospodářský dvůr původního statku zůstává prázdný, připravený přijmout větší skupiny návštěvníků či sloužit jako zázemí při slavnostních a společenských akcích s prezentací historie odbojové činnosti.
Hospodářská budova, upravená naposledy v roce 1904 jako konírna a později využívaná jako traktorová stanice místního kolchozu, je v části bývalé vozové kůlny využita pro expozici věnovanou historii statku, historii rodu Mašínů a tří československých odbojů.
Pod původním trámovým stropem je na začištěných stěnách instalovaný kontrastní expoziční fundus. Autentický prostor sýpky v patře je zpřístupněn pouze ve výjimečných případech a stejně jako konírna a seník v další části objektu bude předmětem poslední etapy rekonstrukce.
Autoři:
Tomáš Hradečný
Klára Hradečná
Julie Kopecká
Benedikt Markel
Bronislava Volentičová
Silvia Snopková
Vladěna Bockschneiderová
Jakub Kochman
Spolupráce:
Michael Baroch, Dominika Kovandová, Branislav Kožej, Magdalena Piterková, Patrik Ölvecký
Školní zadání FA ČVUT: 2017 (zimní semestr)
Projekt: 2019–2021
Realizace: 2022
Investor: Mašínův statek — památník tří odbojů, z.s.
Místo: Lošany čp. 1
Koncepce expozice: PhDr. Petr Blažek, Ph.D.
Stavební práce: PROSTAV s.r.o.
Stříkané betony: Podzemní stavby Brno, s. r. o.
Truhlářské prvky: Jiří Sušický
Výroba expozice: SIGNUM 1995, s. r. o.
Multimediální řešení: st.dio
Osvětlení: Etna iGuzzini
Zahradnické práce: Ing. Jakub Kratochvíl
+ 30 more
Praha
Kulturní památka +1
Projekt
2022
Praha, Kulturní památka, Veřejná stavba, Projekt, 2022
Dům pážat se stane novým útočištěm pro instituci, která interpretuje klíčové události 20. století na území Československa.
Praha našla nové útočiště pro instituci, která se již 3 roky věnuje informování o klíčových událostech 20. století na území Československa
Novým sídlem muzea se stálou expozicí se stane Dům pážat v Kanovnické ulici na pražských Hradčanech.
Poslední stavební zásahy do historické budovy před 50 lety byly stejně tak necitlivé jako doba sama. Důkladná a šetrná rekonstrukce této stavby napraví řadu chyb a vytvoří důstojný a funkční expoziční prostor pro 21. století. Dojde tak k vytvoření místa, které napomůže k zachovávání historické paměti, připomínání odpůrců obětí obou totalitních režimů a přispěje k pochopení modelů autoritativního vládnutí.
Jak bude toto nové muzeum a expozice vypadat?
Autoři:
Tomáš Hradečný
Klára Hradečná
Julie Kopecká
Benedikt Markel
Vladěna Bockschneiderová
Jakub Kochman
Projekt: 2021–2022
Investor: Hlavní město Praha — památník tří odbojů, z.s.
Místo: Praha 1 — Hradčany, Kanovnická 69/3
Koncepce expozice: Muzeum paměti XX. století, v zastoupení PhDr. Petr Blažek, Ph.D.
Stavební část a koordinace: TETRAKTYS, s.r.o.
Konstrukční část: Ing. Ing Michal Drahorád, Ph. D., Ing Milan Petřík
Požární bezpečnost: Ing. Marta Bláhová
Část ÚT: Jiří Vik tepelná technika
Část ZTI: Ing. Karel Kozel
Část elektro: Ing. Miroslav Bouček
Část VZT: MIKROKLIMA, s.r.o.
+ 6 more
Luže
Kulturní památka +2
Projekt
2020
Luže, Kulturní památka, Landscape, Veřejná prostranství, Projekt, 2020
Zadáním architektonicko-krajinářské soutěže bylo řešení návrší poutního kostela na Chlumku ve městě Luže, nedaleko Chrudimi. Rozlehlé zelené plochy ve složité konfiguraci terénu vrcholící poutním kostelem, tvoří významné a téměř jediné plochy veřejného prostranství v Luži.
Už při příjezdu do Luže je jasné, že poutní návrší není jen lokálním centrem města, ale že se jedná o důležitý bod v krajině v širším kontextu. Křížení cest právě v místě návrší je pro nás znakem potvrzujícím význam místa, jak pro široké okolí, tak pro město samotné.
Zaujal nás vlastní příběh vzniku kostela, kdy Marie Maxmiliána ze Žďáru, pobývající na hradě Košumberk, vystavěla poutní kostel kvůli uchování a zpřístupnění obrazu Panny Marie Pasovské, který prý má zázračné schopnosti. Využila terénní konfigurace a umístila tak obraz na oči všem. Téma obrazu lze vnímat ze dvou pohledů - jednak jako umělecké dílo v rámu, primárně vnímané zrakem, a současně jako vyjádření dané doby, myšlení a souvislostí, tedy to, co je v podstatě “za obrazem.” Tyto dva principy z obrazu přebíráme a uplatňujeme pro tvorbu a obnovu prostoru. Rámujeme území a definujeme vstupy. Význam kostela jako schránky pro Mariánský obraz zůstává nezměněn. Akcentujeme proto důležitá místa - vstupy a křižovatky cest, které nahlížíme pomocí obrazů, formovaných pomocí dalších kulis a prvků do několika plánů a rovin. Jednotícím nástrojem pro tvorbu obrazů je tradiční prvek - zeď, a to jak ve své historické, původní, rekonstruované podobě, tak v podobě soudobé moderní.
Zeď je zkratkou pro linearitu a ohraničení prostoru. Oproti baroknímu pojetí staveb směřujícímu k monumentalitě cílíme na tvorbu nových prvků přizpůsobených právě měřítku člověka. Zeď se v návrhu propisuje od kresby v dlažbě, přes schod, místo na sezení, místo na opření až po funkci oddělení prostoru. Zkrátka tak, aby její hlavní uživatel mohl být člověk.
Vnímáme jako důležité definování a orámování vstupní části do celého areálu poutního návrší a především samotné křížení všech důležitých cest, které přirozeně vzniká přímo u kostela. Stávající cesty podporujeme stromořadím a přidáváme druhou diagonální spojnici mezi historickým náměstím a hradem Košumberkem. Svažité zelené plochy pod návrším jsou těmito cestami definovány a vytváří jednotlivé avšak navzájem se propojující prostory s různými aktivitami. Návaznost nových prvků na historický význam místa je pro nás klíčová a proto umisťujeme vždy nové prvky v dialogu s historickým. Upozorňujeme tak na důležitost stávajících významných a mnohdy nedůstojně opomenutých prostorů.
Místo:
Luže, Pardubický kraj
Klient:
Město Luže
Autor:
doc. Ing. arch. Tomáš Hradečný
Ing. arch. Klára Hradečná
Filip Chládek
Ing. arch. Jakub Kochman
Ing. arch. Julie Kopecká
Ing. arch. Benedikt Markel
Bc. Eliška Martínková
Ing. arch. Martina Požárová
Řešená plocha:
31 000 m²
Soutěž:
srpen 2020
Ocenění:
1. místo
+ 6 more
Krkonoše
Kulturní památka
Realizace
2020
Krkonoše, Kulturní památka, Realizace, 2020
Zadání: Vytvoření podmínek bezpečného úniku návštěvníků z nově rozšířené prohlídkové trasy podzemní části tvrze, nalezení vhodného přístupu k doplnění technické a vojenské památky, zmrazené v rozestavěném stadiu okamžikem mobilizace československé armády v roce 1938.
Architektura: Adice k cenné technické a nemovité kulturní památce na prahu Krkonošského národního parku. Nástavba s vykonzolovaným východem umožňuje vystoupit z podzemí na terén v překvapivém místě, které mělo být ukryté hluboko v útrobách nerealizovaného pěchotního srubu T‑St‑S 72 Chlum. Citlivé osazení minimalizuje fyzický zásah do autentické základové desky samotného srubu. Tvar schodiště pokračuje v logice opakujících se ramen původní, 40 metrů hluboké šachty. Nová část je ztvárněna kontrastními materiály které podtrhují rozhraní mezi původním a přidaným.
Konstrukce a technologie: Betonová část schodišťové šachty sanována a dokončena v původním duchu, nástavba s montovanou ocelovou konstrukcí opláštěná z vnějšku plechem z povětrnostně odolné oceli, z vnitřku lisovanými deskami z dřevité vlny.
Generální projektant:
HXH architekti, s.r.o.
Autor:
Ing. arch Tomáš Hradečný
Ing. arch. Benedikt Markel
Spolupráce:
Ing. arch. Vilém Kocáb
Investor:
Stachelberg, z.s.
Realizace:
GEMEC – UNION a.s.
Financováno z projektu "Tajemství vojenského podzemí", Euroregion Glacensis
(Číslo projektu CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001253)
+ 6 more
Praha
Kulturní památka +1
Realizace
2015
Praha, Kulturní památka, Veřejná prostranství, Realizace, 2015
Sjednocení plochy sevřené kaplí Sv. Kosmy a Damiána, kostelem Panny Marie a křídlem dermatologického ústavu je provedeno jako moderní geometrizovaná struktura sestavená z tradičních materiálů. S celou plochou pracujeme jako s koláčem, jehož jednotlivé díly zvednuté z podložky odhalují v místech řezů základní hmotu – ocelový plech. Pro diagonální rastrování, inspirované původní výdlažbou vstupního nádvoří před ambitem při Vyšehradské ulici, používáme hlineckou žulu a ocelové pásy.
Zvláštní pozornost byla od počátku věnována materiálovému řešení. Výplň čtverců o straně délky vídeňského sáhu byla v našich představách od počátku tvořena oblázky. V tom jsme se shodli při konzultacích s Janem Holečkem z Národního památkového ústavu i Karlem Švejdou – správcem areálu kláštera. Plečnikova valounová dlažba z Palácového dvorku na Hradě, podobně jako výplňová dlažba v zahradě Na valech, nebo valounový „koberec“ pod kašnou na Jiřském náměstí od HŠH, byly shodně tvořeny ručním kladením valounů do betonového lože. Tuto pracnost jsme si s ohledem na omezený rozpočet nemohli dovolit, a proto přicházel v úvahu tryskaný beton.
Technologie tryskaného betonu je celkem běžně užívaná pro výrobu tzv. vymývané dlažby, ovšem v našich podmínkách je spíše spojována s nejpokleslejší formou architektury v podobě okrašlovací parkové nebo spíše chatařsko-kutilské produkce. Firmy, disponující výrobní technologii, nebyly schopny použít kamenivo jiné, než nejjemnější frakce kačírku, takže nezbylo než přesvědčit zpřátelenou firmu Daniela Jakeše, aby si potřebné vybavení opatřila a na několika vzorcích vyzkoušela použití říčního kameniva hrubší frakce. Ve dvou realizačních etapách rozdělených poslední zimou se experiment podařilo dotáhnout do konce.
Celé prostranství bylo očištěno od uměle vytvořených dopravních bariér rozdělujících jej na chodníky a vozovku, a to včetně lamp veřejného osvětlení. Užitím „jezdeckých“ schodů byl eliminován prostor, kde parkovali neukáznění řidiči, a tak nutným zlem regulujícím vjezd automobilů do areálu zůstaly jen výsuvné pilíře s komunikačním systémem, které nahradily původní závoru. Koncepci osvětlení stanovil po několika večerních a nočních prohlídkách Miloslav Naděje takto: „Nejlepšího výsledku dosáhneme, když tam nebude nic!“
Místo:
Praha 2 – Nové Město
Klient:
Benediktinské opatství Panny Marie a Sv. Jeronýma v Emauzích
Autor:
Ing. arch. Tomáš Hradečný
Spolupráce:
Ing. arch. Benedikt Markel
Ing. arch. Klára Hradečná
Ing. arch. Andrea Jašková
Mag. arch. Cornelia Klien
Koncepce osvětlení:
Etna iGuzzini (Ing. Miloslav Naděje)
Památkový dohled:
NPÚ Praha (Mgr. Jan Holeček)
Dodavatel:
Aedes, s. r. o. (Ing. Daniel Jakeš)
Zastavěná plocha:
590 m²
Projekt:
2010–2014
Realizace:
2014–2015
+ 11 more
Žacléř
Veřejná prostranství +2
Realizace
2020
Žacléř, Veřejná prostranství, Kulturní památka, Rekonstrukce, Realizace, 2020
Rýchorské náměstí je nejvýznamnějším veřejným prostorem v Žacléři. Jeho dnešní podoba odpovídá období první republiky, kdy byly realizovány kamenné opěrné zdi podél silnice, jejichž hlavním účinkem měl být efekt jakéhosi corsa před západní frontou domů. Spolu s uplatněním zeleně všeho druhu se u nás opožděně naplňovaly snahy provinčních center přiblížit se obrazu vídeňské Ringstraße. Na první pohled nevinná romantizující praxe, podpořená v éře socialismu vysazováním živých plotů a stromů s mohutnými korunami, přinesla v konečném důsledku efekt potlačení náměstí jako prostoru ve prospěch liniového uspořádání podél frekventované silnice. Dojem náměstí se vytratil, opěrné zdi dnes více než dříve odrážejí zvuk projíždějících automobilů a násobí hlukové zatížení fronty domů při spodním okraji náměstí. Osvětlení podporuje nadřazenost silnice.
Cílem našeho návrhu je podpořit původní kompoziční principy a obnovit prostorovou jednotu náměstí. Mírně skloněné dlážděné plató ve tvaru elipsy propojuje dominanty Mariánského sloupu, kašny a pomníku Josefa II., stojící na jeho podélné ose. Je zároveň chodníkem i pobytovou plochou. Hlavní silnice II. třídy je vůči elipse v tečné poloze. V tečném bodě je autobusová zastávka. Odstranění nízké zeleně umožní přehlédnout celý prostor náměstí od domu k domu. Stávající stromy budou nahrazeny novými, jejichž vzrůst bude odpovídat měřítku budov a požadavkům odstupových vzdáleností. Dalším zásadním momentem návrhu je scelení dlážděného povrchu spodní a vrchní komunikace na náměstí prostřednictvím pásů vějířové dlažby, která přeruší asfaltovou plochu vozovky. Řidiči projíždějících vozidel tak dostanou jasný signál, že se ocitli v prostoru jiného charakteru, než je tranzitní komunikace. Odstranění opěrných zdí, nahrazení objemově přerostlé lipové aleje a přemístění linie veřejného osvětlení potvrdí správnost řešení ve prospěch sjednocení náměstí jako nejdůležitějšího prostoru města, přičemž efekt nelineárně uspořádaného osvětlení a eliminace tvrdých odrazivých ploch z hlediska hluku zásadně přispějí ke zkvalitnění životního prostředí jak pro návštěvníky, tak zejména pro obyvatele bytových domů na náměstí.
Užitím nepravidelné kamenné odsekové dlažby s plovoucími většími kameny chceme posílit tradiční materiálové pojetí prostoru a současně zlepšit protiskluzově parametry povrchu chodníků oproti těm, které jsou dnes provedeny z betonové dlažby čtvercového formátu.
Návrh osvětlení vychází z koncepce rekonstrukce náměstí, jako centrálního prostoru města, jehož základními atributy jsou univerzálnost využití, přehlednost, dobrá orientace účastníků dopravy a současně zdůraznění dominant jako základních stavebních prvků komponovaného prostoru. Osvětlovací soustava reaguje rozmístěním jednotlivých těles na půdorys náměstí a vytváří rovnoměrnou hladinu osvětlenosti po celém jeho obvodu. Ve svém středu ponechává decentně nasvícené architektonické dominanty Mariánského sloupu a pomníku Josefa II.
Autor:
Tomáš Hradečný
Benedikt Markel
Spolupráce:
Klára Hradečná
Vilém Kocáb
Jakub Kochman
Martina Požárová
Dominik Saitl
Krajinářské řešení:
Lucie Vogelová, Jan Sulzer (Terra Florida)
Projekt osvětlení:
Ing. Petr Žák (ateliér světelné techniky)
Projekt: 2016—2018
Realizace: 2019—2020
Investor:
Město Žacléř
Realizace:
GEMEC – UNION a.s.
Restaurátorské a kamenické práce:
Petr Beneš
+ 15 more
Krkonoše
Rekonstrukce +1
Realizace
2016
Krkonoše, Rekonstrukce, Pohostinství, Realizace, 2016
Vrbatova bouda byla realizována podle návrhu architekta Vladimíra Šíra na počátku šedesátých let 20. století v tzv. akci „Z“. Původně uvažovaná funkce základny Horské služby s občerstvením a noclehárnou byla záhy nahrazena provozem Interhotelů Krkonoše, n. p. V mimořádně drsných podmínkách na hřebenech Krkonoš si bez zásadní údržby zachovala svou pevnou, přirozenou a přitom nevtíravou formu.
Stavební úpravy měly podle zadání nového majitele řešit kromě nutných sanací také rozšíření provozu restaurace o prostor bývalé terasy a na místě kiosku se zastávkou autobusu novostavbu bufetu, infocentra KRNAPu a veřejných toalet. Několikaletý proces hledání optimálního řešení přinesl shodu se správou KRNAP v podobě Vrbatovy boudy jako jediné stavby na Zlatém návrší, do které budou integrovány všechny požadované funkce.
Koncept návrhu byl založen na zachování původní boudy, očištěné od novodobých nekvalitních přístaveb a vnitřních příček. K ní byly postupně přidávány nové vrstvy a objemy, pro které byly voleny převážně tři materiály – modřínové dřevo, nerezový plech a pohledový beton s otiskem bednění. Masívní modřínové dřevo se uplatňuje v interiéru restaurace, v bufetu, na venkovním obkladu podkroví a vyhlídkové terase. Nerezový plech v nové varně a nově vestavěných toaletách. Nejvýraznějším motivem je přístavba z pohledového betonu, který se díky zvolené sendvičové konstrukci propisuje v interiéru i exteriéru. Kontrastní forma přístavby přitom neparazituje na původním domě, ale tvoří funkční symbiózu starého s novým.
Autoři:
Ing. arch. Tomáš Hradečný – generální projektant
Ing. arch. Martin Prokš
Spolupráce:
Ing. arch. Benedikt Markel
Ing. arch. Lukáš Zimandl
Ing. arch. Klára Hradečná
Stavební část a profese:
Ing. Jan Kolář
Ing. Jan Škopek – OMEGA projekt s. r. o.
Místo: Vítkovice v Krkonoších č. p. 1
Projekt: 2007–2013
Realizace: 2009–2015
Klient: Vrbatova bouda, s. r. o.
Dodavatelé: Průmstav Náchod, s. r. o. (rekonstrukce)
Staseli, s. r. o. (přístavba)
Martin Horák (truhlářské práce)
+ 12 more
Další projekty:
400 ASA: fotografie (expozice)
Praha
Expozice
Realizace
2019
Praha, Expozice, Realizace, 2019
Administrativní budova Wikov – rekonstrukce a dostavba
Hronov
Rekonstrukce +1
Realizace
2016
Hronov, Rekonstrukce, Administrativa, Realizace, 2016
Expozice porcelánu – Městské muzeum v Žacléři
Žacléř
Expozice +1
Realizace
2018
Žacléř, Expozice, Rekonstrukce, Realizace, 2018
Humanizace lokality U Mrázovky – U Blaženky
Praha
Veřejná prostranství +2
Studie
2021
Praha, Veřejná prostranství, Landscape, Doprava, Studie, 2021
Infocentrum Zlaté návrší
Krkonoše
Pohostinství +1
Projekt
2020
Krkonoše, Pohostinství, Veřejná stavba, Projekt, 2020
Kulturní sál v Žacléři
Žacléř
Veřejná stavba +2
Projekt
2013
Žacléř, Veřejná stavba, Kulturní památka, Rekonstrukce, Projekt, 2013
Montážní hala Wikov
Hronov
Veřejná prostranství +1
Studie
2021
Hronov, Veřejná prostranství, Průmysl, Studie, 2021
Nádvoří, minipivovar a restaurace Emauzy
Praha
Pohostinství +2
Studie
2022
Praha, Pohostinství, Kulturní památka, Rekonstrukce, Studie, 2022
Náměstí Františka Strašila
Kbely +1
Veřejná prostranství +1
Projekt +1
2022
Kbely, Praha, Veřejná prostranství, Landscape, Projekt, Studie, 2022
Návrh řešení železniční stanice Nymburk hl. n.
Nymburk
Doprava +3
Soutěž
2023
Nymburk, Doprava, Veřejná stavba, Veřejná prostranství, Landscape, Soutěž, 2023
Nová radnice pro Prahu 7
Praha
Veřejná stavba
Soutěž
2017
Praha, Veřejná stavba, Soutěž, 2017
Nová radnice pro Prahu 7
Praha
Administrativa +1
Soutěž
2016
Praha, Administrativa, Rekonstrukce, Soutěž, 2016
Nový vstup do Emauzského opatství
Praha
Veřejná stavba +3
Realizace
2020
Praha, Veřejná stavba, Veřejná prostranství, Rekonstrukce, Kulturní památka, Realizace, 2020
Objemová studie areálu Home od AV
Praha +1
Urbanismus
Studie
2020
Praha, Voděrádky, Urbanismus, Studie, 2020
Obnova domu v Košířích
Praha
Rodinný dům
Realizace
2009
Praha, Rodinný dům, Realizace, 2009
Obnova televizního vysílače a hotelu Ještěd
Liberec
Kulturní památka +1
Soutěž
2017
Liberec, Kulturní památka, Veřejná stavba, Soutěž, 2017
Parkovací dům
Znojmo
Veřejná stavba +1
Studie
2021
Znojmo, Veřejná stavba, Doprava, Studie, 2021
Parkovací dům Emauzy
Praha
Doprava
Projekt
2021
Praha, Doprava, Projekt, 2021
Prostranství u nádraží
Žacléř
Landscape +1
Realizace
2022
Žacléř, Landscape, Veřejná prostranství, Realizace, 2022
Rekonstrukce administrativní budovy Köster
Žacléř
Průmysl +1
Studie
2021
Žacléř, Průmysl, Administrativa, Studie, 2021
Rekonstrukce areálu Emauzy
Praha
Administrativa +1
Studie
2021
Praha, Administrativa, Veřejná stavba, Studie, 2021
Šatny Wikov
Hronov
Průmysl
Realizace
2015
Hronov, Průmysl, Realizace, 2015
Sportovní hala Wikov
Hronov
Sport +1
2021
Hronov, Sport, Administrativa, 2021
Stavební úpravy rodinného domu na Smíchově
Praha
Rodinný dům
Realizace
2014
Praha, Rodinný dům, Realizace, 2014
Studie náměstí Svobody
Znojmo
Veřejná prostranství
Studie
2021
Znojmo, Veřejná prostranství, Studie, 2021
Územní studie Byšičky
Byšičky
Urbanismus
Projekt
2021
Byšičky, Urbanismus, Projekt, 2021
Vstupní prostory Emauzského opatství
Praha
Kulturní památka +1
Realizace
2020
Praha, Kulturní památka, Rekonstrukce, Realizace, 2020
Vyhlídka na místě bývalé Obří boudy
Krkonoše
Veřejná prostranství +1
Studie
2017
Krkonoše, Veřejná prostranství, Landscape, Studie, 2017
Zahradní pavilony Emauzy
Praha
Pohostinství +2
Realizace
2023
Praha, Pohostinství, Veřejná prostranství, Kulturní památka, Realizace, 2023